ترکالکی نیوز

ترفتد - موزیک - آموزش ...

ترکالکی نیوز

ترفتد - موزیک - آموزش ...

آمـوزش تـصـویـری اسـتـفـاده از زمـان بـنـدی نـرم افـزار Internet Download Manager


حتما گاهی اتفاق افتاده که بخواهید در زمان خاصی فایلی را دانلود کرده و به صورت خودکار نیز دانلود متوقف شده و به راحتی قادر به انجام این کار خواهید بود IDM حتی اینترنت را  قطع و کامپیوتر را  نیز خاموش میکند .

لازم به ذکر است تنها لینک های مستقیم که قابلیت توقف و ادامه دانلود را دارا هستند را میتوانید دانلود کرد .

  1 - در برنامه  IDM  آیکون زمان بندی را باز کنید :



====================



  2 - در سربرگ ( زمان بندی ) اول ابتدا زمان شروع دانلود را مشخص کنید . بر اساس IDM دقت کنید که ساعت کامپیوتر شما دست و تایم باشد . در بخش بعدی مشخص کنید که IDM می خواهید در چه روزهایی از هفته خودکار شروع به دانلود کند . همه روزها را انتخاب کنید .

در قسمت بعد زمانی را که می خواهید دانلود متوقف شود را تنظیم کنید.

مواردی پیش می آید که یک لینک موقتا از کار می افتد ولی چند ثانیه بعد قابل استفاده است . شما می توانید تنظیم کنید در این مواقع فایل IDM اقدام به دانلود فایلی کرد و موفق نشد تا چند بار مجددا اقدام کند. البته IDM اگر نتوانست فایل را دانلود کند آن  را به انتهای صف منتقل می کند تا بعدا مجددا اقدام کند.

قسمت های بعدی نیز که نیازی به توضیح ندارند .

همه تیک ها را مثل نمونه زیر حتما بزنید و هر وقت خواستی که دانلود شروع شود روی آیمون شروع و بعد اجرا را بزنید .



برای مثال اینترنت من از ساعت 2 تا 6 صبح رایگان است و IDM اینترنت را قطع کرده و برنامه ها را می بندد و کامپیوتر را خاموش می کند .

====================

 3 - در سربرگ بعدی (فایلهای موجود در صف ) مشخص می کنید چند فایل را همزمان IDM  دانلود کند .




مثلا اگر 2 را انتخاب کنید و ذخیره کنید بعد از شروع 2  فایل دانلود شده در صورت اتمام یکی به صورت خودکار دانلود بعدی شروع می شود :



همچنین می توانید مشخص کنید کدام فایل زودتر و کدام فایل دیرتر دانلود شود. با فلش زرد رنگ فایل را بالا و پایین کنید و یا حذف کنید :




نکته مهمی که باید توجه کنید این است که غیر فعال بودن(کمرنگ بود) دکمه شروع به معنی این است که فایل ها در حال دانلود هستند در صورتی که می خواهید کامپیوتر را ترک کنید اگر این دکمه فعال باشد بعد از رسیدن به زمان اقدامی نخواهد کرد.

بعد از هر تغییر در تنظیمات کلید اجرا را بزنید تا تغییرات ذخیره شود.


======================================================

روشـن شـدن کـامـپـیـتـر سـر سـاعـت مـعـیـن :

برای روشن شدن خودکار کامپیوتر باید وارد Bios سیستم شوید . پس از روشن کردن کامپیوتر ، چندین بار دکمه Delete را بزنید تا وارد تنظیمات بایوس مادربورد شوید.(در برخی موارد با توجه به نوع مادربورتون برای وارد شدن به بایوس باید از کلید F2 استفاده کنید)
حالا به Power Management Setup بروید.
PWron/Resume by alarm را با فشردن Enter به حالت Enable دربیاورید.
سپس در قسمت Date alarm تاریخ رابه evrey day تغییر دهیدو در Time alarm زمان دقیق روشن شدن اتوماتیک کامپیوتر را بصورت ساعت و دقیقه وثانیه وارد نمایید. مثلا دراینجا سا عت را 1:55:00 وارد میکنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.